Culiquiz School Battle
De Culiquiz School Battle is een landelijke culinaire kennis wedstrijd tussen leerlingen en hun horeca opleidingen.
De School Battle staat daarbij geheel in het teken van de jonge horeca professional, het vergroten van hun kennis en passie voor het vak. Deelname aan de quiz zal vooral leuk zijn, (maar daarnaast) stimulerend werken en ook leerzaam zijn.
​
De wedstrijd bestaat uit verschillende rondes, waarbij de deelnemers op een interactieve manier bevraagd worden over hun kennis en kunde met betrekking tot smaken, producten, ingrediënten, bereidingswijzen, etc.
De ambitie is om er een jaarlijks terugkerend evenement van te maken.
Waarom de focus op jonge horeca professionals?
De horeca is een sector met enorme kansen om zowel te leren, werken en te ondernemen.
Door krapte op de arbeidsmarkt heeft de horeca een enorme uitdaging om voldoende personeel te behouden en binnen te halen. In totaal zijn er op het moment maar liefst 27.000 vacatures in de horeca. Jonge horeca professionals zijn dan ook meer dan ooit de toekomst van en voor de horeca. En op het moment dus belangrijker dan ooit!
​
Het is belangrijk dat leerlingen tijdens hun opleiding voldoende begeleid, geïnspireerd en gechallenged worden. Vandaar de Culiquiz School Battle.
Door de jonge horeca professionals met de Culiquiz School Battle als doelgroep te omarmen zorg je voor positieve effecten voor je product of dienst.
Facts & Figures
Opbouw Culiquiz
Passende prijzen voor de individuele deelnemers / winnaars en voor de scholen. Te denken valt aan een topchef die een gastcollege komt geven, stage lopen bij een sterren restaurant etc.
Over Tjitze van der Dam
Tjitze is een culinair duizendpoot. Buiten de nodige ervaring in toprestaurants van oa Waldorf Astoria, QO en De vrienden van Jacob, is hij ook organisator van 24H Chefs, de 24 uurs fundraising kookmarathon voor het Rode Kruis met ieder uur een andere gast(sterren)chef en werkte hij samen met influencer Kalvijn aan “de gevulde paprika”.
Over The Tasting Games
The Tasting Games ontwikkelt en produceert F&B gerelateerde formats gebruikmakend van onze eigen interactieve video technologie. Eerder hebben wij o.a. al gewerkt voor de Horecava, Nestlé, De Wijnbeurs, Smokey Goodness en Koken met Sterrenchefs (met Erik van Loo, Wilco Berends en Egon van Hoof).