Werk waar we trots op zijn
Bij The Tasting Games laten we ons graag door onze opdrachtgevers uitdagen, om zo met de beste concepten en ideeën te komen. Wij ontwikkelen schaalbare live video oplossingen met amusementswaarde of met een educatieve insteek, in combinatie met een interactieve proef-experience.
Event Tastings
Uitdaging
Tijdens de corona periode konden fysieke events zoals bedrijfsuitjes en teambuilding niet doorgaan.
Oplossing
Ter vervanging van de fysieke events hebben wij in samenwerking met een aantal culinaire partners een reeks interactieve online proeverijen als alternatief ontwikkeld. Afhankelijk van de wensen van de klant werden deze tastings al dan niet passend gemaakt als onderdeel van een groter event of als stand-alone events ingezet. Vast onderdeel van de events waren tasting boxen die deelnemers thuisgestuurd kregen, waarbij de mogelijkheid bestond om additionele producten mee te sturen.
Online masterclass met
Nestlé Professional
Uitgangspunt
Door Corona kunnen de gebruikelijke lunch-tasting events met chef koks en restauranteigenaren geen doorgang vinden. Wat kan er gedaan worden om de doelgroep toch kennis te laten maken met de producten en de toepasbaarheid van deze producten.
Uitdaging
Hoe kan de doelgroep bereikt, geïnspireerd en geënthousiasmeerd worden met betrekking tot de producten van het merk CHEF uit de Nestlé Professional reeks.
Oplossing
Een interactieve digitale masterclass in de vorm van een live video kooksessie met de chefs van Nestlé, waarbij er dieper op de toepasbaarheid van de CHEF reeks wordt ingegaan en vragen van de deelnemers on the spot worden behandeld. Deelnemers kregen hiervoor een gekoelde sample box thuisgestuurd.
Extra efficiency werd er zowel voor de deelnemers als voor Nestlé behaald doordat met slechts één event deelnemers uit het hele land konden participeren. Hiermee werd er ook een bredere groep klanten aangetrokken, welke onder normale omstandigheden, gezien de tijdsinvestering, niet te activeren waren. De klantwaardering en uitkijk tijd van het event waren uitzonderlijk hoog. Ook voldeed het event ruimschoots aan de commerciële doelstellingen.
Horecava Tastings
Uitgangspunt
Door Corona kon de fysieke versie van Horecava niet door gaan. Om de Horecava als event toch door te laten gaan werd er gezocht naar (digitale) alternatieven die corona-proof waren.
Uitdaging
Creëer als onderdeel van de digitale Horecava een format welke voldoet aan zowel de wensen van de bezoekers als van de exposanten van de traditionele Horecava.
Oplossing
Wij hebben, in samenwerking met 11 F&B suppliers, een aantal interactieve live proeverijen ontwikkeld waarbij gebruik is gemaakt van een app in combinatie met tasting boxen die de deelnemers thuisgestuurd kregen. De deelnemers (bezoekers) konden zo vanaf hun eigen locatie proeven en interacteren met de suppliers. De tastings genereerde daarnaast voor de suppliers waardevolle data die onder andere gebruikt kon worden voor verdere productontwikkeling en acquisitie.
Resultaat
Binnen de digitale versie van de Horecava behaalde de proeverijen de langste interactieve kijktijd (+223%) en de hoogste klantwaardering van alle activiteiten. Per participant leverde de tastings ruim 400 business leads op. Daarnaast waren alle beschikbare 1.300 tasting boxen binnen een dag uitverkocht.
Kookboek introductie met
Susan Aretz
Uitdaging
Hoe lanceren wij het boek “Wereldwijd Borreltijd” op een hoogwaardige en interactieve manier.
Oplossing
Samen met de schrijfster namen wij in één dag tijdens twee sessies zowel genodigden (pers, business partners en infuencers) als haar enthousiaste achterban vanuit hun eigen huis mee in de borrel wereld van Susan. Vanuit de Tasting Games studio werd een interactieve live borrel, gepresenteerd door Susan, georganiseerd. Waarbij de deelnemers actief betrokken werden door vragen die in quizvorm gesteld werden. Voor de winnaars waren en nog extra prijzen beschikbaar gesteld.
Iedereen had vooraf thuis een borrelpakket ontvangen met het nieuwe boek Wereldwijd Borreltijd van Susan en een variëteit aan borrel items welke besproken zijn in het boek.
Resultaat
50 genodigden, 50 betalende gasten.
Tevens werden er meerdere geschreven (online) artikelen als stories en posts geplaatst.
Smokey Goodness BBQ tasting
Uitdaging
Door corona konden de horeca activiteiten van Smokey Goodness niet door gaan. Wat kan er gedaan worden om toch connected te blijven met de actieve achterban?
Oplossing
Wij organiseerde een BBQ workshop met de drijvende kracht achter Smokey Goodness, Jord Althuizen. Jord presenteerde via een live videoverbinding met TTG interactie modules de workshop, waaraan deelnemers uit zowel Nederland als Vlaanderen deelnamen. De deelnemers hadden hiervoor een speciaal samengestelde en gekoelde freshbox van Smokey Goodness thuisgestuurd gekregen.
Resultaat
In totaal waren er 700 deelnemers aan deze workshop.
Realiseerbare doelstellingen
Merk activatie
Versterk jou merk met een onderscheidende en innovatie activiteit
Vergroten afzetgebied & besparing van kosten
Door rechtstreeks met klanten te communiceren zonder de kosten van reizen, fysieke vergaderingen en events
Acquisitie- & Loyaliteitstool
Beloon nieuwe of bestaande klanten met een tasting
Nieuwe product-markt combinaties
Bied een unieke beleving voor specifieke doelgroepen (bijv. kennismaking met assortiment voor nieuwe klanten)
Data generatie
Genereer direct feedback van een grote groep (potentiële) klanten
Vergroten Customer Lifetime Value (CLV)
Cross- & upsell producten aan je bestaande klantenbestand
Premium service
Ontwikkel een high-end VIP proeverij met unieke producten
Genereren store traffic
Door (retail)locaties als ophaalpunt te gebruiken wordt extra bezoek gegenereerd
The Tasting Games zal u voorzien van alle onderliggende technologie, het Content Management Systeem (voor het maken van de quiz) en een live videostreaming platform.